Alimente care combat RACEALA. Le ai si tu in bucatarie

Suntem în plin sezon rece, iar răcelile şi gripele se întâlnesc la tot pasul. Așa că este indicat să fii pregătit și să știi ce alimente te pot ajuta. Pentru că nutriția are un rol important în sănătatea organismului.

Îți poți proteja mai bine sănătatea dacă incluzi în alimentație o serie de produse și preparate care îți întăresc rezistența organismului și sporesc recuperarea în caz de răceală și de infecții respiratorii.

Supă – Un bol cu supă caldă de pui, dar și ciorba cu oase, o dată sau de două ori pe zi, ameliorează semnificativ inflamația gâtului, iar aburii îți decongestionează căile respiratorii. Totuși, nu consuma supa foarte fierbinte, deoarece aceasta irită mucoasa sensibilă și inflamată a căilor respiratorii.

Salată de pătrunjel – Cunoscută sub denumirea de tabbouleh, salata de pătrunjel cu roșii și ceapă este un preparat indicat în prevenirea și tratarea răcelii datorită conținutului crescut de vitamina C. În general verdețurile, inclusiv mărarul, leușteanul au proprietăți terapeutice. În viroze respiratorii se recomandă administrarea sucului de marar, câte 100 ml pe zi, consumat în mai multe reprize. Previne suprainfecțiile bacteriene și ușurează respirația.

Sfecla – Una dintre cele mai benefice legume pentru organism, sfecla roșie reprezintă o sursă de fibre, vitamina B, C, folaţi, mangan şi potasiu. Dar și de magneziu, fier, cupru și fosfor. Sucul de sfeclă conține antioxidanți și nitrați naturali, aduce energie și ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sângelui. Sfecla roșie este cel mai bine să fie mâncată în stare crudă.

Ghimbir, morcovi, gulii – Ghimbirul are un efect antiinflamator bine cunoscut in afectiunile tractului respirator , indiferent că e consumat sub formă de ceai sau ras peste salate. Un alt antiinflamator potent este turmericul, un condiment foart eversatil ce poate fi folosit la gatit, in salate, la prepararea unor bauturi, in supe. Rădăcinoasele, în general, rase peste salate sau peste paste sunt indicate in dieta din timpul iernii, sunt cruditati de sezon . Morcovii, ridichea neagră, guliile rase și amestecate într-o salată aduc foarte mulți micronutrienți si fitochimicale.

 






Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *