Social
LIBERTATEA, UN DREPT CASTIGAT DUPA 1989
După anul de graţie 1989 ne-am cîştigat libertatea. După părerea unora trăiam într-un lagăr în care mediocrităţile ajungeau să fie respectate şi temute dacă ştiau să laude sistemul de atunci. Mă refer la aplaudacii şi pupincuriştii comunismului. ( Ca şi cum azi ar fi altfel ) Dacă am să mă refer la propria-mi persoană, pot să afirm cu mâna pe inimă, că muncem de mă lua mama dracu, uneori şi câte 36 de ore continuu dar… mă simţem mult mai liber şi de sine stătător decât de simt acum mai mult de 85% din populaţia ţării.
După 1989 am devenit liberi. Am devenit liberi să fim trădaţi, minţiţi, furaţi, timoraţi pshic. Avem libertatea să acceptăm să trăim ca nişte proscrişi în propria ţară sau, avem de asemenea libertatea să ne punem laţul de gât.
Libertatea să fim trădaţi – Da, am câştigat libertatea de a fi trădaţi de cei în care am investit încredere. Suntem trădaţi de cei care ne cerşesc voturile de fiecare dată, iar după ce se văd cu saci-n căruţă, nu fac absolut nimic din ceea ce au promis. Aceşti oameni au capacitatea diabolică să ne facă să credem că suntem geniali, ca după o perioadă foarte scurtă de timp, să ne dăm seama că fapt am fost nişte jalnici idioţi. Ne simţim geniali atunci cănd politicienii înainte de alegeri ne bat pe umăr şi ne cer părerea. În acele momente ne simţim importanţi şi deştepţi, ceva de genul “doamne ce deştept şi important sunt dacă domnul ixulescu are nevoie de sfaturile mele “. Ca după o perioadă relativ scurtă de timp, când vezi că nimic din ce a promis nu se materializează în ceva concret şi dacă încerci să afli motivul care l-a împiedicat pe reprezentantul tău în Parlament să facă ceva, îţi răspunde în doi peri, semn că l-ai deranjat cu obrăznicia de care dai dovadă. Atunci, îţi dai seama că de fapt ai fost un mare idiot. Această stare de genialitate şi idioţenie se repetă la fiecare 4 ani.
Libertatea să fim minţiţi – Îi vedem pe politicienii noştrii de fiecare dată când apar la televizor, cum se împroaşcă cu venin, cum se jignesc şi se comportă ca nişte bădărani. Şi tot acest comportament grobian este datorat “grijii” pe care o au pentru cetăţenii acestei ţări. Tot din grijă pentru noi după emisiunile televizate la care au participat şi s-au înjurat mai ceva ca la uşa cortului, se duc împreună la un restaurant, ca s-o mai pună de vreo afacere cu iz penal. Că de,… politica nu are absolut nici o treabă cu afacerile lor dubioase pe care le fac împreună. De câte ori apar în media, ne mint cu seninătate comportându-se ca şi cum s-ar adresa unor retardaţi, despre magnificile creşteri economice pe care probabil le simt numai ei, în timp ce noi nu avem bani să cumpărăm adidaşii de care se făcea atâta băşcălie imediat după aşa zisă revoluţie. Revoluţie care a dus ţara în involuţie.
Libertatea să fim furaţi – Suntem liberi să ne minunăm de politicienii care au reuşit performanţa să fure milioane de euro din visteria statului nostrum şi în loc să facă ani grei de închisoare sunt eliberaţi pe motiv că nu suportă detenţia , sunt bolnăviori sau li se dau pedepse cu suspendare, în timp ce o nenorocită, mamă a mai multor copii minori, a furat câteva zeci de garoafe din zona verde a unui oraş şi a fost condamnată la 7 ani de temniţă.
Libertatea de a fi timoraţi psihic – Dacă ai şansa să munceşti pe undeva şi vezi că se fac abuzuri, în sensul că munceşti mai mult decât programul normat, dar nu ţi se plătesc orele suplimentare şi ai curajul să-ţi ceri drepturile, eşti amenţiat că la poarta intreprinderii aşteaptă sute de oameni care doresc să fie angajaţi . Dacă nu te sperii şi continui să-ţi ceri banii pentru orele lucrate în plus, în foarte puţin timp, dacă eşti norocos ajungi şomer, dacă nu … nu, şi gata. Dacă lucrezi în sistemul bugetar şi constaţi că licitaţiile nu sunt tocmai în regulă, în sensul că la ofertele prezentate nu diferă decît sumele, în rest sunt dactilografiate identic, până şi ordinea în care sunt puse şi prezentate au aceeaşi formă de scriere şi ordonare în pagină, încât şi cel prost pregătit funcţionar îşi poate da seama că este o făcătură. Şi dacă ai curajul să anunţi acest lucru, după câteva zile eşti trecut pe lista neagră, ţi se dau sarcini imposibil de realizat, încep apostrofările, penalizările şi dacă nu clachezi psihic şi-ţi dai demisia oricum la prima restructurare eşti primul pe lista de şomaj. Iar dacă nu eşti salariat, mori cu zile datorită stresului cauzat de frica zilei de mâine.
“Libertăţile” de care ne bucurăm sunt mult mai multe, dar despre ele vom vorbi într-o altă ediţie a publicaţiei noastre.
I.C.MANDU
Angajatii APM Giurgiu au dat dat startul pentru “Luna Pădurii”
În fiecare an în perioada 15 martie-15 aprilie se aniversează “Luna Pădurii”, celebrată pentru prima dată în anul 1953, când s-a stabilit prin lege realizarea unor acţiuni cu pronunţat caracter educativ. “Luna Pădurii” este o acţiune dedicată reînvierii naturii, iar sădirea arborilor reprezintă simbolul continuării ciclului vieţii. Astfel, angajatii Agenţiei pentru Proetecţia Mediului Giurgiu, în colaborare Direcţia Silvică au deschis deja sezonul de primavara la actiuni cu caracter ecologico-educativ în scopul conştientizării opiniei publice asupra importanţei pădurii pentru viaţa şi sănătatea noastră. Startul a fost dat în data de 19 martie la Padurea Comana, unde angajatii APM Giurgiu, sub indrumarea tehnica a specialistilor Directiei Silvice, au plantat aproximativ 100 de puieti de stejari. „Pădurea este cel mai important factor stabilizator al mediului înconjurător ce aduce mari servicii societăţii omeneşti, contribuind la creşterea calităţii vieţii prin funcţiile multiple de protecţie şi producţie pe care le îndeplineşte. Din cauza presiunilor antropice (exploatări forestiere, recoltare de plante şi vânătoare de animale, păşunat excesiv, turism necontrolat) există pericolul ca pădurea – cel mai bogat ecosistem, să fie puternic sărăcită, cu grave consecinţe ecologice, economice şi sociale. De aceea, se impun lucrări silvice de regenerare, îngrijire, protecţie, reconstrucţie ecologică a arboretelor, precum şi promovarea unei silviculturi durabile, ţinându-se cont şi de faptul că protecţia pădurii este şi o problemă de atitudine sufletească faţă de această fiinţă vegetală, arborele” a precizat Daniela Neagu, purtător de cuvant al APM Giurgiu.
Consilierul Ionel Dinu face un apel către conducerea SC Apa Service SA
După şedinţa extraordinară a Consiliului Local din 9 martie am fost interpelat de domnul consilier Ionel Dinu care a spus … Vă rog să preluaţi şi să transmite-ţi următorul mesaj. În nenumărate rânduri cetăţenii din oraş m-au rugat să mă implic şi să încerc să iau măsurile pe care competenţele funcţiei de consilier local mi le conferă vis-a-vis de modul în care domnul Constantin Preda, directorul general de la SC Apa Service SA Giurgiu înţelege să-şi îndeplinească atribuţiunile de serviciu comportându-se, din spusele dumnealor, cu cetăţenii acestui oraş într-un mod neprofesional care nu-i face cinste. Ar trebui să înţeleagă că este salariatul Consiliului Local şi rolul dumnealui este să fie în slujba cetăţeanului şi nu invers. Oamenii mi-au reclamat faptul că salariaţii de la Apa Service nu intervin atunci când sunt solicitaţi să remedieze defecţiunile survenite la sistemul de canalizare decât până la căminele de colectare, diferenţa de conductă de la ieşirea din cămin până la intrarea în bloc, spun că reparaţia intră în atribuţia asociaţiilor de proprietari. Doresc să-i atrag atenţia domnului director în condiţiile în care nu stăpâneşte foarte bine legislaţia, locatarii suportă reparaţiile la coloana de branşament la canalizare numai pentru cei 70 de cm care reprezintă spaţiu de cotă individă, restul de coloană până la cămin aparţine operatorului, el este cel care trebuie să intervină şi să efectueze reparaţiile la coloanele ce se găsesc pe domeniul public. Vreau să cred că a fost numai o greşeală sau interpretarea salariaţilor domnului director este eronată, pentru că altfel nu este în regulă de loc şi mă văd nevoit să iau act de solicitările venite din partea cetăţenilor şi să prezint în cadrul primei şedinţe a Consiliului Local această problemă care creează grave probleme sociale. După ce că nu suntem capabili să creem locuri de muncă, oamenii trăiesc sub limita subzistenţei, îi mai asuprim în plus cu nişte cheltuieli care nu le aparţin şi acest lucru este posibil numai datorită unor salariaţi care conjunctural deţin nişte funcţii pe care oricând le vor putea pierde.
I.C.MANDU
Comunicate de presă ANOFM
Instrument de gestiune și monitorizare
a proiectelor ANOFM
În perioada 06.01.2014 – 05.07.2015, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de
Muncă implementează în parteneriat cu societatea IT SYSTEMS INTERNATIONAL proiectul„DataProject Management System – instrument de gestiune și monitorizare a
proiectelor din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă”.
Proiectul își propune să vină în acord cu obiectivele Axei prioritare 4 – “Modernizarea
serviciului Public de Ocupare” și a Domeniului Major de Intervenție 4.1 – „Întărirea capacității SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare” prin îmbunătăţirea şi asigurarea calităţii serviciilor furnizate persoanelor în căutarea unui loc de muncă, îmbunatatirea capacității administrative și instituționale și creșterea calității, transparenței și a eficienței în acordarea acestor servicii. În urma implementării proiectului, va fi furnizată și implementată în 43 SPO-uri din România, o platformă informatică care va gestiona și monitoriza proiectele derulate de ANOFM și resursele umane și materiale implicate în această activitate, ce va duce la eficientizarea muncii angajaților SPO pentru a răspunde adecvat și profesionist nevoilor pe care le ridică beneficiarii. Sistemul prezinta o importanță deosebită, mai ales în ceea ce privește posibilitatea de a gestiona informația cu privire la proiecte și minimizarea oricăror posibilități legate de dubla finanțare în cazul acestora. Implementarea activităților proiectului contribuie la creșterea calității serviciilor oferite prin Serviciul Public de Ocupare, prin reducerea gradului de solicitare a angajaților implicați în derularea de proiecte, astfel încât activitatea de zi cu zi să fie mai bine planificată și eficientizată prin utilizarea unei platforme informatice care le va automatiza o parte din activitate. Mai multe detalii despre proiectul „DataProject Management System – instrument de gestiune și monitorizare a proiectelor din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă” se găsesc pe site-ul www.data-project.ro, sau la numărul de telefon 021/311.07.73.
Eficientizarea relațiilor interdepartamentale în cadrul
Seviciului Public de Ocupare
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și partenerul IT SYSTEMS INTERNATIONAL SRL, implementează în perioada 06.01.2014 – 05.07.2015 proiectul ”Tracking Task-Serviciu electronic de gestionare și monitorizare a relațiilor interdepartamentale din cadrul SPO”, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Proiectul prezintă o importanță deosebită pentru Serviciul public de Ocupare, întrucât
va contribui la modernizarea și eficientizarea activității angajaților săi, prin oferirea unui
instrument informatic nou, inovator, cu funcționalități de management al sarcinilor de serviciu pentru personalul SPO. Sistemul informatic va fi implementat în 43 SPO-uri din întreaga tară, fapt ce va duce la eficientizarea muncii angajaților Serviciului Public de Ocupare pentru a răspunde adecvat și profesionist, în timp real, solicitărilor interne ale instituției și nu numai. Grupul țintă este reprezentat de 180 de persoane angajate ale SPO din diverse departamente, care vor beneficia de sesiuni de pregatire pentru gestionarea si utilizarea aplicatiei informatice. Proiectul contribuie la atingerea obiectivului general al Axei Prioritare 4, și anume Creșterea calității, eficienței și transparenței serviciilor de ocupare furnizate de Serviciul Public de Ocupare. Platforma informatică realizată va constitui un important instrument în atingerea obiectivelor specifice ale Domeniului Major de Intervenţie 4.1 „Întărirea capacității SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare” prin creșterea eficienței și calității serviciilor oferite.
Cardul Profesional European 2 – un sistem integrat la nivel naţional
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în vederea creşterii gradului de satisfacere a cerinţelor clienţilor (şomeri, angajatori, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă), aplică planuri de acţiune individualizate pentru solicitanţii de locuri de muncă, precum şi creşterea nivelului ompetenţelor profesionale ale personalului implicat în furnizarea acestor servicii.
În acest context, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a iniţiat împreună cu partenerul său, Soft Business SRL, proiectul naţional „Cardul Profesional European 2 – instrument inovativ de modernizare şi eficientizare a activităţii SPO”. Cardul Profesional European este un instrument modern destinat persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă conceput pentru a scurta calea şi a reduce timpul necesar accesării serviciilor oferite de Serviciul Public de Ocupare, aflat el însuşi într-un proces de modernizare. Cardul Profesional European este totodată şi un instrument util funcţionarului din cadrul Serviciului Public de Ocupare, facilitând utilizarea optimă a resurselor şi micşorând timpii de procesare a informaţiei. Elementul de noutate al acestui proiect îl constituie integrarea de noi funcţionalităţi, precum şi deschiderea de noi centre pentru emiterea de carduri.Prin noile funcţii integrate, Cardul Profesional European va asigura creşterea calităţii serviciilor de informare şi orientare în carieră şi a celor de mediere a muncii oferite persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, asigurându-se astfel atât îmbunătăţirea performanţelor, cât şi dezvoltarea unor servicii personalizate mai bune de asistenţă pentru beneficiarii Serviciului Public de Ocupare.
Judecătorii, fobia unor jurnalişti…