Subprefectul Mirel Brăgaru crede că altele sunt motivele pentru care prefectul giurgiuvean a atacat în contencios administrativ repartizarea cotei de 6% către UAT-uri
De curând am avut o discuţie despre campania electorală cu un fost lider politic important în urbea noastră mică, prilej cu care mi-a spus că lupta în campania electorală începe încă de a doua zi după terminarea alegerilor. Dacă fostul lider are dreptate se pare că aceasta este cauza urmarea căreia unii dintre aleşii neamului nu mai au timp să muncească pentru nevoile oamenilor, uitând că rolul lor este acela de a promulga legii coerente şi măsuri economice sustenabile care însumate să aducă plus valoare la bugetului ţării.
Toate aceste scandaluri nu fac altceva decât să ducă la derapaje socio-economice foarte greu de surmontat, împiedicând în mod voit dezvoltarea localităţilor. Un exemplu elocvent în acest sens este cel relatat în urmă cu câteva zile de publicaţia noastră, şi nu numai, în care vorbeam despre faptul că Instituţia Prefectului a atacat în contencios administrativ repartizarea de către Consiliul Judeţean Giurgiu a sumelor alocate la finalul anului 2022, din bugetul de stat pentru unităţi administrativ-teritoriale şi anume, cota de 6% rezultată din TVA .
Scandalul dintre instituţia prefectului şi consiliul judeţean este unul artificial după părerea unora, care spun că cei care au de suferit sunt oamenii din localităţile giurgiuvene. Acest fapt m-a determinat să-i cer punct de vedere legat de acest subiect subprefectului Mirel Brăgaru, pe care l-am întrebat dacă a fost consultat de prefect înainte de a se lua decizia atacării în instanţă a hotărârii consiliului judeţean.
“Nu. Nu am fost consultat. Decizia a fost luată de doamna prefect Florentina Stănculescu. Despre atacarea în instanţă a hotărârii CJ Giurgiu cu privire la alocarea cotei de 6% rezultată din TVA către UAT-uri am aflat în data de 26 ianuarie, la aproape o săptămână după ce documentul a fost depus la Tribunalul Giurgiu. Am realizat că lucrurile nu sunt tocmai în regulă atunci când am observat că documentul a fost semnat doar de doamna prefect Florentina Stănculescu şi de doamna Adriana Puţaru, şeful serviciului juridic, dar fără semnătura secretarului, doamna Alina Sărăcilă, despre care am aflat ulterior că a refuzat să semneze. Faptul că nu s-a purtat o corespondeţă cu consiliul judeţean pentru corectarea unor eventuale erori şi lipsa semnăturii secretarului prefecturii pe document îmi dă dreptul să cred că nu criteriile de repartizare a sumelor rezutate din TVA către UAT-uri au stat la baza deciziei prefectului de a ataca respectiva hotărâre.“
I.C.MANDU