Sunt anticancerigene şi reglează tensiunea arterială. Cele mai sănătoase alimente în sezonul cald

Sunt anticancerigene şi reglează tensiunea arterială. Cele mai sănătoase alimente în sezonul cald

Sezonul cald vine cu o gamă variată de fructe și legume, toate pline de vitamine. Ideal este să căutați producătorii locali și să alegeți produsele bio. Altfel, este esențial să spălați foarte bine alimentele, întrucât unele sunt stropite sau lustruite cu diverse soluții menite să le prelungească starea de prospețime.

Fiecare anotimp aduce cu sine probleme specifice sănătăţii, afecţiuni şi inconveniente tipic sezoniere. Dar fiecare anotimp oferă şi soluţii pentru îmbunătăţirea stării generale a organismului, întărirea sistemului imunitar şi redobândirea vitalităţii. Şi cu atât mai mult, vara este sezonul ideal pentru a profita de remediile naturale pe care fructele şi legumele acestui sezon le oferă.

Sub formă de tarte, salate de fructe, în combinaţie cu îngheţata sau sub formă de smoothie, acestea sunt alegerea cea mai rapidă şi sănătoasă pe care o putem integra în meniul de imunizare pentru vara asta:

Cireşele sunt considerate super-fructe datorită proprietăţilor variate anticancerigene, antiinflamatorii, energizante şi regeneratoare, făcând parte din lista celor mai bogate 20 de alimente bogate în antioxidanţi. Acestea au un nivel ridicat de antocianina, un puternic antioxidant ce neutralizează acţiunea radicalilor liberi, oferă protecţie împotriva infecţiilor şi care ajută la reglarea tensiunii arteriale. Mai mult, cireşele sunt bogate în vitaminele A, C şi fibre şi conţin de 19 ori mai mult betacaroten decât căpşunile şi afinele, fiind adesea recomandate pentru detoxifierea organismului şi în special a rinichilor.

Caisele reprezintă o sursă esenţială de fibre şi beta-caroten, ce asigură stimularea activităţii cerebrale şi protecţie împotriva celulelor canceroase şi a bolilor de inimă. Totodată, datorită nivelului ridicat de fier, potasiu şi mai ales vitamina A, caisele ajută la îmbunătăţirea acuităţii vizuale şi redarea strălucirii pielii.

Atât cireșele, cât și caisele sunt delicioase consumate în stare crudă, dar puteți încerca și compot fără zahăr sau pandișpan savuros în care să presărați aceste fructe. Nu există un desert mai bun în sezonul cald. Dar reduceți pe cât posibil adaosul de zahăr.

Ardeii. Indiferent de culoarea lor, ardeii constituie o sursa bogata de vitamina E, cunoscută pentru proprietăţile de regenerare a pielii şi părului. Totodată, enzimele din ardeiul gras precum luteina, protejeaza ochii împotriva cataractei şi a degenerarii maculare ce poate apărea odată cu înaintarea în vârstă. La acestea se adauga vitamina C, betacaroten, zincul şi magneziul, benefice pentru întărirea imunităţii, stimularea funcţionării glandei suprarenale şi a funcţiei digestive.

Piersicile sunt ideale pentru prevenirea îmbătrânirii premature datorită flavonoizilor şi betacarotenului din compoziţie. Aceste fructe nu sunt doar savuroase, ci au şi proprietăţi curative deosebite, datorită varietăţii de vitamine ( A, C, E, K, complexul de vitamine B) şi a acidului chlorogenic – un antioxidant cu puternic rol antiinflamator, imunostimulator şi anticancerigen. Cea mai importantă cantitate de nutrienţi a piersicilor se regăseşte în pieliţa şi pulpa acesteia.

Pepenele roşu. Pe lângă gustul răcoritor şi senzaţia de saţietate pe care o aduce, pepenele roşu este cunoscut şi pentru efectele sale antioxidante intense şi pentru cantitatea bogată de fito-nutrienţi ce ajută la stimularea anticorpilor, eliminarea mai rapida a toxinelor şi creşterea nivelului de energie. Compoziţia sa, în care predomină apa şi mai puţin caloriile, include şi surse importante de vitaminele A, C, betacaroten, potasiu şi complexul de vitamine B.

Porumbul: are la baza un mix de minerale variate precum, potasiu, fosfor, mangan, cupru, dar şi vitaminele C si E, ceea ce-i conferă statutul de cereală complexă pentru protejarea sistemului imunitar. Acesta previne demenţa, diabetul, hipertensiunea şi cancerul, antioxidanţii continuţi împiedicând şi apariţia tumorilor, datorită anihilării efectelor radicalilor liberi. De asemenea, tiamina continuţă de porumb are efecte benefice asupra memoriei, funcţiilor cognitive şi sănătăţii nervoase.

Fructele de pădure: (zmeura, afinele, murele, coacazele) sunt o sursa importanta de resveratrol, cel mai puternic antioxidant cunoscut, ce scade nivelul „colesterolului rau” si creste nivelul „colesterolului bun”. Resveratrolul impiedica inmultirea celulelor cancerigene si stimuleaza inmultirea celor sanatoase din organism, ajutand totodata si circulatia sangelui, intrucat scade vascozitatea sangelui. Fructele de padure sunt si un remediu natural impotriva imbatranirii premature, contribuind la mentinerea elasticitatii pielii. Vitamina C, cuprul, seleniul, zincul si fierul sunt alte proprietati din fructele de padure ce ajuta la intarirea si stimularea sistemului imunitar.

Roșiile: raman o sursa importanta de vitamine si minerale (A si C, E, K, mangan, cupru si zinc) dar si antioxidanti cu rol anticancerigen: carotenoide, licopeni si flavonoizi. Combinatia deosebita a acestor nutrienti asigura mentinerea sanatatii pielii, reglarea glicemiei din sange, prevenirea afectiunilor biliare sau renale si pierderea excesului de kilograme.

Cronica Giurgiuveana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *