Infrastructura CFR una din priorităţile senatorului PNL Toma Petcu

Infrastructura CFR una din priorităţile senatorului PNL Toma Petcu

“Astăzi am avut o întâlnire cu Ioan Pintea directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate Române S.A., precum și cu alți reprezentanți ai Companiei. Subiectele de discuție au fost de interes general, dar și de interes local. În cadrul întrevederii am supus atenției CFR o propunere legislativă care vizează ca, la nivelul fiecărui județ să existe și operator de transport feroviar de călători, cu vehicule feroviare de transport călători, așa cum există operator de transport rutier. Inițiativa vizează modificarea mai multor acte normative și își propune abordarea unei noi viziuni în ceea ce privește dezvoltarea transportului metropolitan.

Am stabilit împreună cu conducerea CFR să colaborăm pentru modificarea Legii 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în sensul eliminării procedurilor de autorizare atunci când compania realizează în regim propriu repararea suprastructurii căii feroviare. Conducerea Companiei vrea să dezvolte zona de mentenanță și întreținere a căii ferate, dar sunt mari impedimente care pot fi eliminate prin modificări aduse acestei legi.

În ceea ce privește subiectele locale, am abordat problema infrastructurii de cale ferată aflată în proprietatea CFR care face legătura între gara Giurgiu Nord și Zona Liberă Giurgiu, inclusiv zona industrială portuară Giurgiu, precum și lucrările de redeschidere a circulației feroviare între Giurgiu-București care prevede refacerea a patru poduri, inclusiv cel de la Grădiștea.

Am subliniat în cadrul întâlnirii necesitatea redeschiderii circulației feroviare traseul București -Giurgiu, obiectiv de utilitate publică cu impact direct asupra dezvoltării județelor din zonă și de importanță istorică, fiind prima linie de cale ferată din principatele Române. Conducerea companiei m-a informat că ordinul de începere a lucrărilor s-a semnat pe 4 ianuarie 2021, cu următoarele termene: 6 luni – proiectare și 24 luni execuție. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 100 milioane euro și prevede refacerea a patru poduri CF și refacerea a 12 km de cale ferată. De asemenea, mi s-a comunicat că se lucrează la studiul de fezabilitate pentru faza a doua a acestui proiect care prevede refacerea întregii căi ferate Giurgiu-București, electrificarea acestui tronson, precum și reabilitarea stațiilor CF de pe acest traseu.

În legătură cu infrastructura de cale ferată între gara Giurgiu Nord și Zona liberă Giurgiu, inclusiv zona industrială portuară Giurgiu, se produc întârzieri foarte mari și blocaje în activitatea economică cauzate de restricțiile de viteză și de tonaj. În legătură cu acest subiect, am discutat despre demersul făcut de mai multe societăți din Giurgiu, printre care SC Voestalpine Steel Service Romania SRL, MOL România Petroleum Products SRL, Vixon Gas SRL și ILR Logistica România SRL, pentru reabilitarea liniilor de cale ferată care leagă gara Giurgiu de Zona Liberă Giurgiu și zona portuară Giurgiu.

Am primit garanții că, prin planul de investiții din acest an, în sumă de 400 milioane lei, un plan care este mai mare decât cel de anul trecut, la secțiunea întreținere căi ferate, se vor asigura fondurile necesare pentru reabilitarea liniilor respective și pentru mărirea vitezei de circulație pe acest tronson.”

Cronica Giurgiuveana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *