Prostia sau nepasarea unora pot genera victime omenesti …

Încă din toamnă responsabilii cu deszăpezirea ne dădeau asigurări că iarna aceasta, spre deosebire de alte ierni, nu ne va lua pe nepregătite. Prima parte a acestei ierni, ce a început într-o sâmbătă şi s-a terminat într-o luni, a demonstrat contrariul celor spuse de drumari . Drumurile au fost blocate, trenurile au avut întârzieri de zeci de ore, iar avioanele au fost reţinute la sol.

Nici la noi la Giurgiu lucrurile nu au stat altfel. Străzile din oraş au stat necurăţate până ce au venit câteva zile cu soare care a topit zăpada. Altfel spus, cel care a dat-o a şi luat-o.  Topirea zăpezii prea bruscă a dus la alte neajunsuri. Au apărut inundaţiile şi au ieşit la suprafaţă, în toată splendoarea lor, craterele din şoselele patriei. 

În Giurgiu nu cred că există stradă în care să nu fi reapărut gropile astupate ( de mântuială spun eu ) în toamnă prin grija municipalităţii. Şoferii strâng din dinţi şi înjură.  Ai noştrii săracii înjură pe româneşte, dar imaginaţi-vă cum înjură grecii, turcii, bulgarii şi eu mai ştiu câte naţii de şoferi de TIR-uri ne tranzitează ţară prin vama Giurgiu şi care îşi distrug maşinile în gropanele din carosabil, maşini care transportă marfă de sute de mii de euro care poate fi depreciată.

Mulţi dintre şoferi poate-l înjură pe primarul Barbu pentru gropile ce par apărute ca după un bombardament  în şoseau ce duce spre  zona vămii. Simţind probabil acest lucru a ţinut să facă o conferinţă de presă prin care să redicţioneze înjurăturile spre cel care se face vinovat de strarea deplorabilă a şoselei de intrare şi ieşire din ţară, venind cu următoarele precizări:

„ De vreo două săptămâni există o mediatizare masivă, chiar şi la nivel naţional despre starea drumului către vamă, iar tot răul este aruncat în curtea primăriei. Am cam obosit să dau explicaţii despre această situaţie. Tot ceea ce vă pot spune este că acest teren a fost cedat vara trecută Ministerului Transporturilor şi inclus în proiectul european  Şoseaua de legătură-Vama Giurgiu-DN5 . Acum domnul director de la DRDP aduce ca argument, prin care vrea să justifice motivul pentru care nu a intervenit să execute lucrări de reparaţie în zona menţionată, că nu a ieşit Hotărârea de Guvern. Odată cu Hotărârea de Consiliu pe care noi am dat-o, din acel moment şoseaua şi terenul adiacent a ieşit din patrimoniul nostru şi legal nu mai putem face investiţii. Întreb: Cine încasează taxa de drum ? Cine încasează taxa de pod ? Chiar nu suntem în stare ca giurgiuveni ( nota red. Se referă la directorul DRDP Daniel Dinu soţul doamnei deputat Elena Dinu ) să reparăm bucata asta de 300-500 de metri? DRDP chiar nu este în stare să repare această bucată de drum ? „

Dacă pentru gropile din oraş există o şansă să fie plombate când timpul va permite, pentru drumul care face legătura cu vama, dacă  Ministrul Transporturilor nu va interveni să rezolve această situaţie şi va fi lăsată în continuare în grija directorului DRDP Daniel Dinu mai mult ca sigur că acea porţiune de drum va fi reparată la sfântul aşteaptă.

Despre acelaşi minunat director de la DRDP,  prin grija pe care o manifestă faţă de cetăţenii acestei ţări reprezentată şi de automobilişti, datorită faptului că nu s-a intervenit cu material antiderapant, ieri dimineaţă, celebrul avocat Daniel Ionaşcu a devenit victima unui grav accident de circulaţie pe autostrada A1, la Km32.

Un alt accident produs din aceleiaşi cauze, soldat cu două victime care au fost transportate de SMURD la Spitalul Judeţean de Urgenţă Giurgiu, a avut loc pe  DJ 603 între localităţile Uzunu şi Mihai Bravu . Martorii de la faţa locului spun că principala cauză a accidentului ţine de neimplicarea autorităţilor care de când a reînceput să ningă nu au intervenit cu nici un utilaj care să împrăştie material antiderapant. După ştiinţa mea DJ-urile intră în sfera de activitate a Consiliului Judeţean Giurgiu păstorit de Marian Mina, fost director al DRDP Bucureşti.

Nu ştiu dacă mai există cineva dintre cei care azi ne conduc destinele spre abisul nepăsării lor totale, care în afară  propriilor interese,  să mai facă ceva şi pentru oameni. În România de azi sunt copii care mor de inaniţie, sunt oameni bătrâni  găsiţi morţi în case de frig, sunt oameni tineri care mor din cauza unei banale gripe, şi mai sunt oameni care mor din cauza nepăsării unora care s-au trezit pe funcţii doar pentru simplul motiv  că sunt soţii vreunei parlamentare, dar ei săracii habar nu au ce rol au în respectiva instituţie, neavând  nimic în comun cu funcţia pe care o ocupă.  

În locul acestor neaveniţi cred că ar trebui angajat un maistru drumar care să ştie cei acela un RPC care stă la baza unui deviz de lucrări , să cunoască tehnologia realizării unui drum, când şi cum se face o plombare  şi care să ştie că atunci când există riscul formării poleiului trebuie obligatoriu să împrăştie material antiderapant şi ce este cel mai important,  să nu ştie să fure. De astfel de oameni avem nevoie,  nu de figuranţi care se plimbă cu maşini scumpe, cumpărate din banii proştilor care i-au cocoţat în astfel de funcţii. 

I.C.MANDU



(Next News) »



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *