Insolventa nu inseamna neaparat faliment, a declarat primarul Barbu

Insolventa nu inseamna neaparat faliment,  a declarat primarul Barbu

Şedinţa Consiliul Local Giurgiu din 22 aprilie, a avut trecute pe ordinea de zi 27 de proiecte de hotărâri. Doar  un singur proiect nu a întrunit voturile necesare, fiind invalidat şi anume proiectul cu privire la aprobarea diminuării nivelului redevenţei de concesionare teren parcele P9, lotul CT aferent contractului de concesiune nr. 42/29.06.2001, încheiat între SC Adiministraţia Zonei Libere Giurgiu SA şi domnul Albu Gheorghe. La secţiunea Informări Diverse a fost prezentată de către directorul SC Tracum SA, domnul Ovidiu Andrei situaţia economico-financiară şi juridică la data de 15.04.2015 a societăţii, ocazie cu care a spus: Situaţia economico-financiară a SC Tracum SA la data prezentă, înregistrează obligaţii de plată la bugetul statului în cuantum de aproximativ 7,4 miliarde lei vechi. În urma demersurilor pe care le-am făcut către ANAF Giurgiu de reeşalonare a acestor datorii, care nu au făcut obiectul unei alte eşalonări anterioare, răspunsul din partea ANAF-ului a fost negativ şi singura soluţie pentru a ieşi din imapas a fost demararea formelor pentru intrarea în procedura de insolvenţă în vederea reorganizării conform prevederilor legale în vigoare, respectiv  legea 85/2014. La data de 31 martie, Tribunalul Giurgiu a aprobat începerea acestei proceduri, urmând ca din momentul respectiv societatea să beneficieze de administrare judiciară stabilită de către judecătorul sindic, iar relaţiile din punct de vedere penalităţi, majorări, dobânzi percepute de către ANAF conform codului de procedură fiscală se stopează, urmând a fi încadrate după înscrierea în caietul creditorilor la masa credală şi cu obligaţia de plată în termenul acceptat în vederea reorganizării. Conform procedurilor legale este necesară desemnarea de către reprezentanţii adunării generale a acţionarilor, a unui administrator special. A fost întrunită o şedinţă AGA convocată de către administratorul judiciar, dar în acest sens reprezentanţii adunării generale a acţionarilor necesită un mandat special din partea Consiliului Local pentru desemnarea acestui administrator special…  După alocuţiunea domnului Ovidiu Andrei, proaspătul consilier PSD domnul Viorel Bălănean a adresat o întrebare extrem de pertinentă domnului primar –  Ce reorganizare mai facem, de vreme ce acest serviciu a fost delegat unei alte societăţi ?  Întrebare la care primarul a răspuns: Intrarea în insolvenţă nu înseamnă neapărat faliment, vă dau un singur exemplu DADP-ul trecea printr-o situaţie mult mai grea decât Tracum-ul. DADP-ul când s-a demarat procedura avea vreo 220-230 de miliarde datorii. … în trei ani de zile de aici în colo, cât durează programul, au posibilitatea să se salveze,  întrucât ei au în administrare domeniul public şi privat şi de asemenea execută lucrări pe domeniul public, mai mult decât atât această societate are patrimoniu constituit din terenuri, utilaje,clădiri. Acelaşi lucru este şi la Tracum, cu datorii mult mai mici 7 miliarde, are spaţiu, are clădiri, mijloace de transport în proprietate, vor găsi forme în timp să poată funcţiona mai departe. Repet, dacă o societate intră în insolvenţă, asta nu înseamnă că a şi intrat în faliment.  Uluitoarea disertaţie a primarului lăsa să se înţeleagă că este preocupat de societăţile comerciale subordonate Consiliului Local pe care cu altă ocazie le numea copiii dumnealui, poate,…poate copii vitregi, pentru că este de necomparat situaţia economico-financiară a fostului DADP cu situaţia economico-financiară a Tracum-ului. Dacă DADP-ul înregistra la data intrării în insolvenţă o datorie de 230 de miliarde, faţă de numai 7 miliarde cât înregistrează datoria totală a Tracum-ului, realizăm că este o diferenţă colosală. Mai mult decât atât, acum primarul consideră că este posibilă revitalizarea Tracum-ului. Oare!!! Mai este posibilă revitalizarea Tracum-ului acum  când nu mai dispune de traseele impuse din oraş? O altă nedumerire este legată de faptul că domnul Ovidiu Andrei este acceptat în continuare ca manager, cu toate că în urmă cu câteva luni domnul primar spunea că Tracum-ul a ajuns în această situaţie dificilă tocmai datorită prostului management efectuat de acelaşi Ovidiu Andrei. Considerăm că este necesar să aducem în atenţia opiniei publice  câteva inadvertenţe legate de privatizarea Tracum şi anume: SC Liber Trans până în acest moment nu dispune de nici o maşină de tip urban ( autobuz ), cu toate că în conformitate cu caietul de sarcini, din informaţiile pe care le-am primit, reiese că firma care a câştigat licitaţia trebuia obligatoriu să facă dovadă că deţine în proprietate  sau leasing autovehicule de transport urban, mai exact 14 autobuze cu capacitate medie de 40-45 de locuri pentru cele 7 trase impuse. O altă curiozitate este şi aceea că în caietul de sarcini nu s-a impus nici un termen pentru semnarea contractului de delegare a gestiunii. Oare de ce s-a făcut o astfel de “omisiune” !!! Nu cumva tocmai pentru ca cel care a câştigat licitaţia şi care în acest moment nu dispune de autobuze, să i se creeze facilitatea prin această “omisiune”  să dispună de timpul necesar ca să-şi poată procura autobuzele, de care în mod normal trebuia să dispună în momentul în care s-a prezentat la licitaţie conform caietului de sarcini?  Sunt doar nişte simple semene de întrebare, nu avem noi calitatea  să judecăm deciziile domnului primar dar… ştiţi cum e, îi dai unuia cu parul în cap şi după aceea îi aranjezi freza, cam aşa s-a întâmplat şi cu Tracum-ul.

 

I.C.MANDU  

 

 

Cronica Giurgiuveana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *