Fereste-ma Doamne de prieteni … ca de dusmani ma feresc singur

Există o teorie conform căreia unii şefi de regulă ca să poată conduce,  se înconjoară de oameni slab pregătiţi profesional, dar care îşi doresc să parvină, iar pentru aceasta sunt permanent dispuşi să execute fără să comenteze aberaţiile şefului.                         

Dacă un astfel de şef constată că în imediata lui apropiere  există şi oameni bine formaţi profesional, cu un caracter puternic,  a căror coloană vertebrală nu stă în poziţia de slugă preaplecată şi nu acceptă  statutul impus de şef care-i poate periclita atât activitatea profesională, cât şi întreaga activitate politică ulterioară,  atunci şefuţul caută prin orice mijloace să-l elimine  folosindu-se de cozile de topor a căror slugărnicie merge până la extrem, fiind capabile să inventeze fapte nepetrecute împotriva celui pe care şeful lor nu-l agreează.

Într-o asemenea situaţie se regăseşte şi fostul Ministru al Transporturilor Răzvan Cuc, actualmente deputat de Giurgiu, care ar trebui să se roage la bunul Dumnezeu să-l ferească de prieteni pentru că de duşmanii cunoscuţi se poate apăra şi singur. Răzvan Cuc săptămâna trecută a răspuns invitaţiei făcute de primarul Nicolae Barbu care l-a rugat să ia parte la o conferinţă de presă a cărei temă era legată de gropile existente pe DJ 507, drum care face legătura cu Vama Giurgiu. Niciun moment fostul ministru al transporturilor nu a făcut referire la faptul că porţiunea de drum respectivă se găseşte în administrarea ministerului transporturilor sau al vreunei companii aflate în subordinea ministerului. Pe tot parcursul conferinţei de presă s-a referit stric la demersurile legale făcute de dumnealui din poziţia de ministru al transporturilor pentru urgentarea proiectului  “Drum de legătură DN 5 –  Vamă”. 

După această conferinţă în media locală s-a creat un fel de isterie colectivă cu păreri pro şi contra.

Un cetăţean binevoitor al acestui oraş, cu o funcţie foarte importantă în judeţul Giurgiu mi-a transmis un mesaj pe WhatsApp pe care am să vi-l redau textual:

“ Când mai scrieţi despre marile “realizări” ale domnului Cuc, poate vă faceţi temele mai bine.

Dreptate are 100% DRDP Bucureşti.

Iar singurul vinovat pebtru acel drum este Cuc. El trebuia să pregătească Hot. De Guv. “

Din dorinţa de a informa cât mai corect opinia publică şi pentru obţinerea unor clarificări pertinente m-am adresat către Ministerului Transporturilor căruia i-am formulat trei întrebări. În rândurile de mai jos am să redau integral atât întrebările cât şi răspunsurile primite din partea Ministerului Transporturilor.

“Va raspundem in urmatoarele randuri intrebarilor adresate de dvs

  1. Vă rugăm să ne transmiteţi când a fost lansat proiectul  “ Drum de legătură DN5-Vamă”  şi dacă acesta a fost lansat de CNAIR sau DRDP Bucureşti ?

Raspuns:  Proiectul a fost lansat in licitatie publica in data de 22.09.2017 de catre CNAIR, dupa preluarea de la DRDP Bucuresti, in luna august a aceluiasi an.

In data de 18.12.2017 a fost stabilit termenul limita pentru depunerea ofertelor iar la ora actuala ofertele sunt in procedura de evaluare.

 2. Când s-au început formalităţile pentru preluarea porţiunii de drum care face legătura între DJ507 şi Vama Giurgiu ?

Raspuns: Discutiile au fost purtate anul trecut pe aceasta tema. In luna mai 2017, Primaria Giurgiu a decis printr-o hotarare de Consiliu sa predea tronsonul 2 ( teren intersectie DJ507 cu Str. 1 Decembrie 2018, drum acces Vama), printr-o hotarare de Consiliu si s-au inceput diligentele pentru preluarea de catre CNAIR a acestui sector de drum. La finalul anului 2017  demersurile privind acest proiect au stagnat, dar ele au fost reluate in luna februarie a acestui an.

  1. Vă rugăm să ne expuneţi ce a dorit să spună ministrul Lucian Şova când a făcut afirmaţia „  Dacă eram ministrul transporturilor din Giurgiu mă mutam la Bacău „?

Raspuns:  Replica data de ministrul transporturilor Lucian Sova, la intrebarea unul ziarist, a avut un sens pozitiv si amiabil, dorind sa sublinieze in primul rand buna relatie cu fostul ministru Razvan Cuc, dar si preocuparea pentru continuarea eforturilor de modernizare a infrastructurii rutiere, in toate judetele Romaniei. De asemenea, ministrul Lucian Sova a dorit sa arate situatia oarecum complicata  care vizeaza modernizarea acesului din Vama Giurgiu, cauzata in principal de mixtul de reasponsabilitati fata de intretinerea actuala a unor segmente de drum, care trebuie lamurite pentru succesul intregului proiect. Practic ministrul bacauan Lucian Sova a dorit sa spuna ca va acorda acelasi sprijin proiectelor de interes national din judetul Giurgiu precum a aratat si ministrul Razvan Cuc pentru proiectele din Bacau. 

 Cred că acum s-a edificat şi “prietenul” lui Răzvan Cuc. De regulă, din respect pentru cititorii mei, fac toate demersurile necesare pentru ca informaţia să le parvină netrunchiată. În ceea ce priveşte afirmaţia “prietenului” cum că “ El ( se referă la Răzvan Cuc ) trebuia să pregătească Hot. De Guv. “, ar fi bine să-şi amintească de un alt prieten de-al lor comun care a făcut tot ce a depins de el din poziţia pe care o ocupa, ca să-l înlăture de la Ministerul Transporturilor pe Răzvan Cuc pentru că se dorea înlocuirea lui cu altcineva care-i pupa talpa stăpânului. Din acest motiv Răzvan Cuc nu a mai avut timpul fizic ca să pregătescă şi să emită Hotărârea de Guvern.

Singura vină pe care o are Răzvan Cuc din cauza căreia este supus unei campanii virulente de denigrare este aceea că are coloană vertebrală şi după părerea mea nu este adeptul compromisului.

“ Prietenilor” lui Răzvan Cuc le este frică. Da, le este frică din cauza incapacităţii lor intelectuale, le este frică de faptul că picioarele de ceară ale scaunelor pe care stau cocoţaţi nemeritat au început să se topească.  Şi când te gâdeşti că Răzvan nu este singur …

I.C.MANDU

 






Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *