Detoxifiere dupa Sarbatori: alimente, reguli, sfaturi utile

Acum este momentul optim pentru a scăpa de excesul de kilograme acumulat în perioada Sărbătorilor. Şi de toxine. Şi de E-uri. Şi de grăsimi. Alege un weekend sau, dacă poţi, o săptămână, în care să elimini alimentele şi obiceiurile toxice.

Curăţă-ţi organismul

Acum este momentul optim pentru a scăpa de excesul de kilograme acumulat în perioada Sărbătorilor. Şi de toxine. Şi de E-uri. Şi de grăsimi. Alege un weekend sau, dacă poţi, o săptămână, în care să elimini alimentele şi obiceiurile toxice. Perioada festivă vine la pachet cu exces de alcool, grăsimi, proteine de origine animală şi muuult, muuult zahăr. Poţi începe detox-ul cu un obicei simplu şi foarte eficient: începe-ţi ziua cu o ceaşcă mare de apă caldă în care ai stors o jumătate de lămâie. Încearcă să eviţi alcoolul şi cofeina în această perioadă. Dacă ţi-e greu fără cafea, înlocuieşte-o cu ceai verde. E plin de antioxidanţi, dar conţine şi cofeină ( motiv pentru care ar trebui să te rezumi una, maximum două căni pe zi). Iar dacă vrei, îndulceşte-l cu miere. În niciun caz cu zahăr. N-ar fi rău dacă ai renunţa şi la fumat, în cazul în care ai acest viciu. Şi pentru că ficatul tău a fost bombardat cu alimente grase şi procesate, n-ar fi rău să îi oferi puţin sprijin cu suplimenete alimentare pe bază de armurariu, cunoscut pentru beneficiile lui detoxifiante pentru ficat.

Ai grijă la dietă

Manifestă-ţi dragostea pentru propriul corp, oferindu-i o pauză de la alimentele procesate, inclusiv carnea roşie şi tot ceea ce conţine făină. Încearcă să limitezi şi consumul de lactate. Un iaurt cu probiotice sau un ou fiert pot face, totuşi, parte din dieta ta. Axează-te mai mult pe supele creme făcute în casă ( din cartofi dulci, dovlecei, morcovi sau mazăre), pe smothie-uri din fructe şi legume proaspete şi pe cât mai multe salate. Poţi consuma o zi întreagă doar smothie-uri sau supe. Dacă ţi-e imposibil, încearcă să înlocuieşti ( dar nu mai mult de 3/5 zile) micul dejun sau cina cu un smoothie delicios. Iar la prânz, poţi opta pentru pui sau peşte la grătar cu o salată generoasă, ori o garnitură de orez sau legume.

 






Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *