Deputatul Razvan Cuc raspunde intrebarilor puse de catre moderatorul primar Nicolae Barbu

Primarul municipiului Giurgiu, Nicolae Barbu l-a invitat şi pe deputatul, fost Ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc în cadrul unei conferinţe de presă dorind cumva să aibă alături o persoană avizată, prin concursul căreia să se justifice că nu este vinovat de starea deplorabilă a drumului de face legătura între DN 5 şi Vama Giurgiu.  Totodată primarul Barbu l-a întrebat pe Răzvan Cuc care este motivul şi cine se face vinovat  că DN5B,  şoseaua care face legătura între Giurgiu şi Ghimpaţi a devenit impracticabilă, de ce nu se face reabilitarea acelui sector de drum foarte circulat şi extrem  de important pentru toţi locuitorii judeţului Giurgiu şi nu numai, şi în ce stadiu se găseşte refacerea podului de la Gădiştea. Despre  toate aceste lucruri,  Răzvan Cuc a spus:

Drumul de legătură dintre DN5 şi vama Giurgiu

„ Proiectul drumului de legătură era gestionat de DRDP Bucureşti. Văzând de-a lungul timpului că nu s-a mişcat nimic am luat decizia să transferăm acest proiect către CNAIR. Obiectivul a fost preluat undeva în luna august, iar în septembrie era deja urcat pe SEAP. Am observat că la majoritatea lucrărilor de drum după circa doi ani apar gropi în carosabil, din acest considerent am solicitat prin documentaţie să se ofere 7 ani de garanţie de execuţie, o garanţie extinsă dată de cei care vor executa lucrările. Pentru acest proiect s-au înscris 7 firme care au depus oferte. Evaluarea acestor oferte a început în 18 decembrie estimându-se că această evaluare va fi finalizată undeva la începutul lunii mai. Ca o mică paranteză revin deoarece am omis să vă spun că motivul care m-a determinat să transfer proiectul de la DRDP Bucureşti la CNAIR a fost cauzat de modul deficitar în care era gestionat proiectul. Pentru a da un imbold şi pentru ca lucrurile din DRDP să se mişte mult mai bine, cu ceva timp înainte să plec din funcţia de Ministru al Transporturilor am făcut o schimbare la nivelul conducerii DRDP. Revenind asupra temei iniţiale, aşa cum am mai spus, undeva pe parcursul lunii mai va fi terminată evaluarea ofertelor şi va fi desemnat un câştigător. … „

DN5B Giurgiu-Ghimpaţi

„ Referitor la DN5B Giurgiu – Ghimpaţi iarăşi mă întorc la o problemă care am spus-o şi când am fost invitat la televiziunile locale. Atâta timp DRDP-ul  nu a elaborat o documentaţie,  un studiu de fezabilitate, nefăcându-se nici o documentaţie este evident că nu avem practic ce să scoatem la licitaţie pe modernizarea acestui sector  de drum.  Supărarea mea pe DRDP Bucureşti are două cauze majore. Primul lucru care m-a supărat foarte tare a fost acela că conducerea DRDP Bucureşti nu s-a implicat în derularea proiectului DN5 şi vama Giurgiu. Acesta  a fost motivul care m-a determinat să transfer proiectul către CNAIR. Acest lucru ducând deja la o întârziere, cei drept minoră, fapt datorat rapidităţii de care a dat dovadă CNAIR în elaborarea documentaţiei.  Cel de-al doilea lucru pentru care am fost foarte supărat s-a datorat faptului că pe DN5B Giurgiu Ghimpaţi se circulă în condiţii groaznice din cauza lipsei de implicare, ca să nu spun altfel, de unde se poate deduce în mod clar că este vorba despre un management ineficient.

Care este fişa postului unui director de la DRDP? Nu tebuie lăudat pentru că deszăpezeşte, pentru că asta trebuie să facă. Nu trebuie lăudat pentru că plombează o groapă, pentru că asta trebuie să facă. Mi-ar fi plăcut să văd la director că are viziune, să anticipeze problemele. Nu este greu să faci un buget în care să prinzi un leu pentru eleboararea unui studiu de fezabilitate, spre exemplu ceea ce ne doare pe noi toţi DN5B. Nu contează că nu ai toţi banii să-i aloci astăzi. Prinzi o sursă din buget ca să poţi să lansezi proiectul respectiv, după aceea aloci finanţare. Acest lucru mi l-am dorit de la directorii DRDP, nu doar să se ocupe de lucrurile curente. Să vină cu sugestii, cu propuneri de proiecte, să se bată pentru obţinerea de finanţare pentru modernizarea drumurilor pe care nu se poate circula. Vorbim de infrastructura mare dar nu suntem capabili să remediem o porţiune de circa 300 de metri unde datorită gropilor existente la intarea în ţară şoferii de TIR-uri îşi rup practic maşinile, cum de asemenea noi, ditamai DRDP-ul, cu director giurgiuvean nu facem nimic ca să modernizăm un drum naţional care arată ca după război. Şi toate aceste neajunsuri sunt posibile acum când DRDP Bucureşti a beneficiat de cel mai mare buget dintre cele 7 DRDP-uri existente în ţară. În aceste condiţii ori este vorba de rea voinţă, ori vorbim de incapacitate managerială, pentru că altfel nu-mi explic cum este posibil să nu se fi întocmit  un proiect pentru DN5B . … „

Podul de la Grădiştea

„ Legat de Podul de la Grădiştea vă pot spune că acest proiect a fost împărţit în două. Inţial proiectul cuprindea modernizarea întregului tronson de cale ferată ceea ce ar fi dus la o întârziere în refacerea podului. Acest proiect este un master plan, are finanţare aşteptăm luna iunie ca să apară studiul de fezabilitate strict pentru pod. Îmi exprim încă o dată speranţa că până la finele anului 2020 podul CFR de la  Grădiştea să fie redat circuitului feroviar. „  

În final, parlamentarul Răzvan Cuc şi-a exprimat convingerea că actualul ministru al transporturilor va lua măsuri urgente şi va da dispoziţiile necesare în ceea ce priveşte reparaţia craterelor existente pe şoseaua ce face legătura între DN5 şi vama Giurgiu, lăsând să se înţeleagă că este singura modalitate prin care se mai poate  spăla  ruşinea după obrazul României, ruşine  cauzată de  oameni nepricepuţi pentru care meritocraţia înseamnă doar că merită …

I.C.MANDU






Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *