Confesiunile lui Dumitru Beianu

După ședința Consiliului Județean Giurgiu (CJ) ce ar fi trebuit să aibă loc în data de 5 august, ședință ce nu s-a ținut datorită lipsei de cvorum prin neparticiparea la dezbaterii a consilierilor județeni PNL. Majoritatea partidelor politice, altele decât PNL, au criticat în termeni duri boicotul realizat de consilierii PNL, punând accent pe liderul partidului, respectiv pe copreședintele Dumitru Beianu, datorită căruia acest lucru a fost posibil, deoarece spun domniile lor, a pus presiune pe consilierii propriului partid să nu participe la ședință pentru că pe ordinea de zi erau trecute trei proiecte de hotărâri care vizau excluderea domnului Beianu din funcția de președinte a trei ADI-uri.

Ca și replică la acuzațiile ce i s-au adus, Dumitru Beianu în cadrul conferinței de presă săptămânale ținute de PNL Giurgiu, a prezentat problemele majore ce pot genera grave prejudicii CJ. Pentru a putea realiza acest lucru, a vorbit de fiecare ADI în parte, care sunt problemele cu care se confruntă și care sunt din punctul dumnealui de vedere motivele care-l determină cel puțin pentru moment să nu renunțe la funcțiile deținute în cadrul ADI-urilor, ocazie cu care a spus:

“ Consilierii PNL județeni au înțeles numai după 10 minute care sunt implicațiile generate de acele proiecte de consiliu  care priveau schimbarea conducerii ADI-urilor și au convenit să încercăm să găsim alte soluții. Dar dincolo de eforturile noastre conjugate, faptul că am avut trei absențe nemotivate din rândul consilierilor PNL a reprezentat un handicap de nesurmontat. Revenind la detalii, nu știu în principiu, dată fiind  experiența mea în administrație, care sunt numeroasele resorturi care animă interesul pentru aceste structuri în această perioadă, dar am încredere totală în  colegii mei consilieri.

Asociația Iluminatul Public Eficient

La asociația privind Iluminatul Public Eficient am reușit ca la ședința din săptămâna trecută să aprob cu votul primarilor reprezentanți ai comunelor din județ, adiționarea contractului cu furnizorul de energie publică pentru iluminat Electrica Muntenia și o reducere a prețului pe megawatt cu 9%. Le-am explicat colegilor mei că avem de-a face cu un furnizor serios, cu capital integral românesc, societate de stat. Este de preferat o asemenea abordare decât să mergem iar la Bursa de Mărfuri, cum am făcut anul trecut, să ne trezim că poate câștiga, cu un preț poate mai mic un furnizor care nu are capacitatea să ofere serviciile la calitatea necesară, ca din acest motiv să ajungem la procese sau la cine știe ce alte discuții. Consider adiționarea contractului drept o reușită a întregii asociații. După ce am realizat acest lucru, mi-am depus demisia la domnul Mustățea din calitatea de reprezentant al CJ și implicit din funcția de președinte al ADI-ului  Iluminat Public Eficient. În același mod voi proceda și cu celelalte două ADI-uri.

Asociația Mangementul Deșeurilor Solide

Problema deșeurilor este cea mai gravă problemă cu care ne confruntăm. Despre acest lucru am vorbit cu colegii mei consilieri județeni. Faptul că suntem pe ultima sută de metri, în ceea ce privește lansarea licitației privind colectarea deșeurilor la nivelul județului… Este vorba de un contract de 191 milioane de lei care presupune colectarea deșeurilor din județul Giurgiu, timp de 8 ani de acum înainte. Este o licitație foarte greu de dus la capăt pentru că presupune ca fiecare comună să aprobe documentația de licitație, documentația de atribuire în termen exact și să mandateze o persoană care să vină la o ședință comună care să voteze pentru demararea acestei proceduri… Le-am spus colegilor mei consilieri județeni că nu trebuie schimbat nimic în acestă săptămână pentru că ultimile și cele mai dificile ședințe ale consiliului local la care am participat au fost miercuri după amiază la Bolintin Deal și joi dimineață la Vărăști. Nu mă puteam prezenta acolo altfel decât în calitate de președinte al asociației. Am reușit să conving primarii și consilierii mai ales, au votat acest proiect și ca atare suntem pregătiți pentru ultimul pas, cel mai important și anume, CJ să predea asociației această documentație de licitație, să convocăm reprezentanții tuturor comunelor, să aprobăm această documentație cu unanimitate și după aceea să o trimitem la ANRMAP ca să intre în SEAP. Deja suntem în întârziere față de calendarul pe care l-am susținut și propus în ședința CJ, o schimbarea a reprezentantului județean ar fi dus la o întârziere foarte mare, dacă nu chiar la un blocaj. Este vorba despre un proiect a cărui valoare este de aproape 20 milioane de euro. Orice întârziere poate aduce corecții care să afecteze grav bugetul CJ, iar în situația în care nu reușim să finalizăm acest proiect până la sfârșitul anului, suntem pasibili să dăm înapoi întreaga sumă Comisiei Europene. Schimbarea președintelui ADI-ului în acest moment ar duce la un blocaj periculos. În cazul proiectelor cu finanțare europeană câștigate și neconsumate la sfârșitul proiectului, pot extrem de ușor să fie considerate prejudicii la bugetul respectivei instituții. Până când va fi trimisă la ANRMAP acestă documentație rolul meu în cadrul asociației nu poate fi înlocuit, iar riscurile la care ar putea fi expus CJ, pentru mine constitue o prioritate și voi face tot posibilul ca acest lucru să nu se întâmple. Presa poate să scrie orice, comunicatorii profesioniști sau de ocazie nu vor reuși să mă împiedice în realizare acestui proiect. După ce va fi publicată în SEAP această procedură, rolul meu în cadrul asociației se încheie… 

Asociația privind Sănătatea prin Apă Curată

Există la nivelul operatorului Apa Service un consultant stabilit de Comisia Europeană care face o analiză a managementului societății. În urma analizei a rezultat faptul că societatea începând cu 2013, an de referință, există diferențe foarte mari între cantitățile de apă potabilă distribuită și facturată la nivelul operatorului, de asemenea sunt mari probleme și în ceea ce privește apa uzată transportată la canalizare și cea facturată. De aici rezultă și pierderi foarte mari pentru operator. Asociația nu are nici o legătură cu activitatea operatorului, doar monitorizează după contractul de finanțare, dar nu am reușit niciodată să intrăm într-o colaborare așa cum ne-am fi dorit cu operatorul. Operatorul are o conducere numită de CL, are un consiliu de administrație numit de CL, precum și o asociație generală a acționarilor numită tot de CL. Nu am nimic personal să-i reproșez domnului Preda, nu acest lucru doresc să se înțeleagă, ideea pe care vreau s-o scot în evidență este că operatorul se găsește într-o situație foarte dificilă, dacă operatorul nu va reuși să rămână pe o linie de plutire, va intra probabil în insolvență, riscând ca și în situația prezentată anterior, să dăm banii înapoi, bani pe care i-am investit în Giurgiu în modernizarea rețelelor de apă potabilă și apă uzată. Datorită acestui fapt ratăm și proiectul pentru comunele din județul Giurgiu, a cărui valoare este de 100 milioane de euro, intitulat „Sănătate prin Apă Curată”. Din acest considerent i-am trimis o solicitare domnului Preda și spre știință  reprezentanților orașelor și comunelor care la un moment dat au făcut parte din această asociație, ca să înțeleagă și dumnealor problema foarte gravă cu care ne confruntăm și am solicitat la o dată propusă de domnul Preda, o întâlnire unde să discutăm și să găsim o soluție pe care să o susținem toți pentru a avea șanse de reușită. Operatorul, conform Uniunii Europene este unul dintre cei doi piloni care trebuie să rămână funcționali ca să putem beneficia în continuare de bani europeni. … “

Acestea au fost o parte din considerentele personale ale domnului Beianu prin care încearcă să-i facă chiar și pe opozanții politici să înțeleagă că acum nu este momentul să se facă vreo schimbare, dacă cu adevărat consilierii județeni sunt în slujba cetățenilor.

I.C.MANDU

 

 






Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *