Ce riscam daca bem multe sucuri dietetice?

Multi dintre noi alegem sa bem sucuri fara zahar in speranta ca astfel vom putea slabi mai usor sau cel putin nu ne vom ingrasa. Cercetatorii spun inca ca efectul este exact opus celui asteptat.

Sara Bleich, profesor la Johns Hopkins School of Public Health a realizat anul acesta un studiu despre sucurile dietetice. Ea a observat ca persoanele grase care beau aceste sucuri ajung sa consume mai multe calorii din alimente decat cei care beau sucuri cu zahar.

La randul ei, dieteticiana Kristin Kirkpatrick spune ca multi clienti care renunta la sucurile dulci consuma multe sucuri dietetice, care sunt la fel de nesanatoase.

Dar de ce ingrasa sucurile dietetice? Indulcitorii artificialii din aceste bauturi, care nu au calorii, stimuleaza mai mult centrii cerebrali ai mecanismului recompensei comparativ cu sucurile cu zahar.

Un alt studiu, realizat in anul 2009 de epidemiologul Jennifer Nettleton arata ca persoanele care beau sucuri dietetice au un risc mai mare de a face diabet de tip II.

O cercetare similara, facuta anul trecut, arata ca aceste bauturi cresc riscul unor alte boli, cum sunt hipertensiunea, atacul vascular si sindromul metabolic.

Medicul Vasan Ramachandran, cercetator in cadrul Framingham Heart Study, spune ca exista de asemenea o legatura intre sucurile dietetice si un risc mai mare de fracturi de sold la femei.

O explicatie pentru aceste probleme de sanatate este oferita de un studiu recent, realizat pe soareci. Sucurile fara calorii distrug flora intestinala si astfel duc la rezistenta la insulina si la intoleranta la glucoza, tulburari care preced sindromul metabolic, spune Ramachandran.

Sursa: Time

 






Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *