Cand incep lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov. Construirea drumului, amanata de 13 ani

Tot mai mulți șoferi români se întreabă când încep lucrările la autostrada Comarnic-Brașov, pentru că au trecut 13 ani de la lansarea proiectului. Autoritățile vor începe lucrările la un tronson între Brașov și Cristian. Ministrul Transporturilor a anunțat că, la sfârșitul lunii iunie, va fi semnat contractul de proiectare și execuție.

Prima porțiune va avea nouă kilometri și va lega Brașovul de localitatea Cristian. Pentru construcția acestui tronson al autostrăzii s-au înscris la licitație nu mai puțin 10 de firme. Potrivit proiectului, autostrada dintre Brașov și Comarnic va avea 58 de kilometri, notează Digi24.ro.

„Un tronson de autostradă, unde tot timpul au existat semne de întrebare, este Ploieşti-Comarnic-Braşov. Au existat diverse discuţii că nu s-ar dori construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov. La sfârşitul lunii iunie vom semna contractul de proiectare şi execuţie pentru capătul de la Braşov. Construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov începe de la Braşov. Vor exista primii 9 kilometri de autostradă de la Braşov la Cristian. De aproape un an de zile stă raportul de atribuire în sertar, începe acest proiect”, a declarat ministrul Transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc.

Cât costă și când încep lucrările la autostrada Comarnic-Brașov

Autostrada Comarnic-Brașov trebuie să traverseze munții, paralel cu DN1. Povestea drumului de mare viteză a început în 2004. Atunci a fost scos la licitație un tronson de 36 de kilometri. Autostrada trebuia construită, conform proiectului, printr-un parteneriat public privat, iar valoarea lucrării era estimată la 1,5 miliarde de euro.

Nicio firmă nu a fost însă dispusă să dea acești bani. Au urmat apoi licitații ratate în 2010, 2014 și 2015.

Traseul a fost împărțit, anul trecut, în mai multe tronsoane care au fost scoase separat la licitație. Pentru niciunul dintre acestea, procedura de licitație nu s-a încheiat nici până acum. Pentru bucata dintre Comarnic şi Predeal, preţul era de 167 de milioane de lei, fără TVA.

Sursa libertatea.ro






Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *