Ai cumparat un produs defect? Iata ce vor fi obligati comerciatii sa faca

Ce faci când te trezești acasa cu un produs nepotrivit sau cu defect, pe care l-ai cumpărat în goană sau l-ai primit cadou? Legea spune că-l schimbi, dacă nu l-ai stricat. Mai nou, comercianţii vor fi obligaţi ca în maximum 15 zile calendaristice să repare sau să înlocuiască un produs aflat în perioada de garanţie comercială, dacă acesta nu corespunde condiţiilor de conformitate menţionate în declaraţia referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă.

Guvernul a modificat şi completat, printr-o ordonanţă, legislaţia privind vânzarea produselor şi garanţiilor asociate acestora. Actul normativ mai prevede introducerea unei precizări explicite, respectiv că timpul de nefuncţionare, din cauza lipsei de conformitate apărute în cadrul termenului de garanţie, prelungeşte termenul de garanţie legală de conformitate şi, dacă există, şi pe cel al garanţiei legale.

“În ceea ce priveşte produsele de folosinţă îndelungată, se specifică în lege faptul că în cazul în care acestea înlocuiesc produsele defecte în perioada termenului de garanţie, vor beneficia de un nou termen de garanţie care curge de la data preschimbării produsului. Produsele de folosinţă îndelungată defectate în termenul de garanţie legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata cumulată de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în termenul de garanţie legală de conformitate depăşeşte 10% din valoarea acestuia (practic, este mărimea termenului de garanţie în care produsul nu funcţionează, de exemplu: 2,4 luni de nefuncţionare din 24 luni (2 ani) de garanţie legală), la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv”, mai arată actul normative, citat de Agerpres. Prevederile Ordonanţei vor intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.






Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *